Meldloket datalekken

Autoriteit Persoonsgegevens

Welkom bij het meldloket datalekken van de Autoriteit Persoonsgegevens. U kunt hier een melding van een datalek doen of een bestaande melding aanpassen of intrekken. Kies hieronder wat u wilt doen.

Om uw melding van een datalek via het meldloket datalekken zo goed mogelijk te laten verlopen, kunt u het beste een moderne browserversie gebruiken.

Is het versturen van de melding goed verlopen, dan krijgt u op uw scherm meteen een ontvangstbevestiging te zien. In de ontvangstbevestiging staan de gegevens die u heeft ingevoerd met daarbij een meldingsnummer. Dit meldingsnummer heeft u nodig om de melding aan te passen of in te trekken. U kunt de melding niet online raadplegen. Maak daarom meteen een print voor uw eigen administratie voordat u het browservenster afsluit.

Lees ook onze informatie over datalekken en de beleidsregels meldplicht datalekken.

Wilt u een datalek melden maar bent u geen vertegenwoordiger van de organisatie? Dan kunt u gebruik maken van ons tipformulier.

Telefonische informatie over de meldplicht datalekken
Op deze website vindt u informatie en antwoorden op vragen over de meldplicht datalekken. Heeft u op deze website geen antwoord op uw vraag gevonden? Dan kunt u contact opnemen met de Autoriteit Persoonsgegevens.

Het telefoonnummer is 0900-3282535 (voor dit nummer betaalt u uw gebruikelijke telefoonkosten).

Heeft uw organisatie een datalek geconstateerd? Kies voor een nieuwe melding indienen.

Heeft uw organisatie een datalek geconstateerd?
Kies voor een nieuwe melding indienen.

Nieuwe melding

Wilt u een melding die u eerder heeft gedaan aanpassen of aanvullen? Kies voor een bestaande melding aanpassen.
Let op: houd het meldingsnummer dat u kreeg toen u de eerdere melding deed bij de hand.

Bestaande melding wijzigen

Wilt u een melding die u eerder heeft gedaan ongedaan maken? Kies voor een bestaande melding intrekken.
Let op: houd het meldingsnummer dat u kreeg toen u de eerdere melding deed bij de hand.

Melding intrekken