Meldloket datalekken
Autoriteit Persoonsgegevens
Welkom bij het meldloket datalekken van de Autoriteit Persoonsgegevens. U kunt hier een melding van een datalek doen of een bestaande melding aanpassen of intrekken. Kies hieronder wat u wilt doen.
Om uw melding van een datalek via het meldloket datalekken zo goed mogelijk te laten verlopen, kunt u het beste een moderne browserversie gebruiken.
Is het versturen van de melding goed verlopen, dan krijgt u op uw scherm meteen een ontvangstbevestiging te zien. In de ontvangstbevestiging staan de gegevens die u heeft ingevoerd met daarbij een meldingsnummer. Dit meldingsnummer heeft u nodig om de melding aan te passen of in te trekken. U kunt de melding niet online raadplegen. Maak daarom meteen een print voor uw eigen administratie voordat u het browservenster afsluit.
Lees ook onze informatie over datalekken en de beleidsregels meldplicht datalekken.
Wilt u een datalek melden maar bent u geen vertegenwoordiger van de organisatie? Dan kunt u gebruik maken van ons tipformulier.
Telefonische informatie over de meldplicht datalekken
Op deze website vindt u informatie en antwoorden op vragen over de meldplicht datalekken. Heeft u op deze website geen antwoord op uw vraag gevonden? Dan kunt u contact opnemen met de Autoriteit Persoonsgegevens.
Het telefoonnummer is 0900-3282535 (voor dit nummer betaalt u uw gebruikelijke telefoonkosten).
Heeft uw organisatie een datalek geconstateerd? Kies voor een nieuwe melding indienen.
Heeft uw organisatie een datalek geconstateerd?
Kies voor een nieuwe melding indienen.
Wilt u een melding die u eerder heeft gedaan aanpassen of aanvullen? Kies voor een bestaande melding aanpassen.
Let op: houd het meldingsnummer dat u kreeg toen u de eerdere melding deed bij de hand.
Wilt u een melding die u eerder heeft gedaan ongedaan maken? Kies voor een bestaande melding intrekken.
Let op: houd het meldingsnummer dat u kreeg toen u de eerdere melding deed bij de hand.